dinsdag 14 juli 2015

Waterdagje

Na een ontbijtje op de kamer onderweg naar Captiva Island waar we vandaag een halve dag met de boot hebben staan plus een bezoek aan een schelpen eiland zo'n 15 mijl voor de kust.
De boot vertrekt om 9 uur 's ochtends dus voor de verandering eens niet uitslapen. De bemanning bestaat uit Brian de kapitein en Carlos (Carlitos voor intimi) als scheepsmaatje.

Direct na het vertrek uit de haven worden de eerste dolfijnen gespot. Ze zijn alleen iedere keer maar zo kort boven water dat een foto maken erg lastig is.

Eenmaal aangekomen op het eiland, dat eruit ziet als een goede Bounty reclame moeten we eerst nog een stukje lopen omdat direct waar de boot heeft aangelegd de stroming te sterk is. Helaas zijn ook verderop de golven nog best woest zodat we besluiten om alleen schelpen te gaan zoeken. 1 heel groot exemplaar gevonden, ter grootte van een hand. Helaas was hij, net als zo'n beetje alle andere schelpen op het strand al stuk. Daarnaast wederom veel vogels op het eiland en een aantal snelle krabbetjes.

Na twee uur op het eiland te zijn geweest moesten we weer terug naar de boot en met nog een tochtje van een half uur zat het eerste deel van het programma er weer op.
Gisteren hadden we echter een heel leuke locatie gevonden waar ze kano's en kajakken verhuurden dus dat zijn we direct aansluitend gaan doen. Minimale huur was twee uur en de tocht was echt schitterend. Eerst een stukje over het meer en daarna een mooi uitgezette tocht door het mangrove bos. Ook hier weer veel beestjes gezien, plus ook weer een zeekoe en met name ontzettend genoten van de rust. Zelfs de kids waren onder de indruk dat je helemaal geen geluid hoorde wanneer je je
mond dicht hield.

Daarna net als gisteren de dag afgesloten in het zwembad. Ook nu weer andere mensen die dezelfde rondreis maken. Aangezien wij de reis in omgekeerde volgorde maken konden onze kids alvast vertellen wat de rest nog te wachten staat en omgekeerd al een beetje horen wat wij nog gaan doen.

Voor het gemak gegeten in het hotel. Speciale aanbieding voor een drie gangen menu en ja dat laat je je als echte Hollander toch niet ontlopen. Morgen een lange reis voor de boeg richting Crystal River. Nu dus even kijken waar we onderweg kunnen stoppen om het leuk te houden voor de kids. Waarschijnlijk een korte stop in Venice en Bradenton, maar wie weet zien we onderweg nog andere leuke plekken.

1. Heerlijk hoor zo'n dagje op het water. Wat dat betreft hebben jullie ook ontzettend gebofd met het weer. Wij hebben ook een paar keer op Sanibel zo'n Kayak tocht gedaan en die stilte is inderdaad geweldig. Succes met de lange rit morgen.